Keep It Seacret
La Masterz



Entries Tutobies Me

Shout Linkies

Hey, little Reader ! My closer feel better to call me Zed. Actually, I'm Newbie try to make a new friend .First of all, I want to apologize for using the "AKU" in every post, especially adult readers . Just click Follow Me :3

Don't worry I'm Not Monster But I'm Joker , Haha :)

FACEBOOK | TWITTER


Older !





My Ads Page !



Follower !




Credit !

Please view in Chrome.
Using Blogskin
Basecode & design : FarraDiyanahRasid
Others stuff : Mr.GooGle
Edited : Zahyrah rahym

|

SIFAT SAHABAT..(✿◠‿◠)

kornang semua ada sahabat tak?? mesti ada kan??? kalau tak rapat pun, janji bercakap jugak kan.. >,< hehe neh aku nak kasi korang semua sifat- sifat sahabat/kawan dalam erti kata islam... baca oke >,- ~✿..Jika engkau berbuat bakti padanya, ia akan melindungi mu. ~✿..Jika engkau rapatkan persahabatan denganya, dia akan membalas baik persahabatan mu. ~✿..Jika engkau perlukan pertolongan daripadanya berupa wang dan sebagainya ia akan membantu mu. ~✿..Jika engkau menghulur kebajikan (bantuan) daripadamu,ia akan menghargai dan menyebut kebaikan mu. ~✿..Jika ia melihat sesuatu yg tidak baik daripadamu, ia akan menutupnya.~✿..Jika engaku meminta sesuatu bantuan daripadanya, ia akan mengusahakanya. ✿..Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, ia akan menerima dengan baik. ✿..Jika engkau berdiam diri(kerana malu meminta) ia akan menanyakan kesusahan mu. ~✿..Jika datang bencana menimpa mu, ia akan meringankan kesusahan mu(membuat sesuatu untukj menghilangkan kesusahan itu). ~✿..Jika engkau berkata kepadanya, nescaya ia akan membenarkan mu. ~✿..Jika engkau merancang sesuatu, nescaya ia akan membantu mu. ~✿..Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya ia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan.Walaupun begitu, kita sebagai sahabat kepada sahabat kita yang lain, haruslah memulakan untuk memiliki sifat-sifat tersebut. Semoga kita tergolong didalam hambaNYa yang bertaqwa.Wassalam…. {Petikan “bimbingan Mu’min’- Imam Ghazali}